Home > Webzine > Istituto Sangalli: Young Scholars Florence Fellowships in Storia e Studi religiosi
giovedì 28 marzo 2024

07-06-2017

Online il bando per le nuove borse di studio internazionali con le quali l'Istituto Sangalli intende richiamare a Firenze giovani ricercatori, italiani e stranieri, che si trovano a fare ricerca all’estero: le "Young Scholars Florence Fellowships in Storia e Studi religiosi" offrono, per il primo semestre accademico 2017-2018, tre soggiorni residenziali di un mese a giovani studiosi operanti all’estero su tematiche storico-religiose, in prospettiva interdisciplinare e interreligiosa. Le fellowship prevedono un emolumento di 2.000,00 euro cadauna.
Invio candidature entro e non oltre le ore 12 (ora italiana) del 10 luglio 2017.

The Sangalli Institute is glad to announce to the international community of the young researchers (included the Italians) the publication of the call for applications to the ‘Young Scholars Florence Fellowships in Religious History and Religious Studies’: three residencial monthly fellowhips (worth 2.000,00 euros each) will be offered to international young scholars of any nationality with ad adequate qualification on religious topics, privileging interdisciplinary and interreligious perspectives, for the first academic semester 2017-2018. Download here the call for fellowship applications for more details:
www.istitutosangalli.it/wp-content/uploads/2017/05/Call-YSFF-2017-en.pdf

Scarica il bando per ulteriori dettagli: www.istitutosangalli.it/it/news/young-scholars-florence-fellowships-bando/

Info: www.istitutosangalli.it